Co jest dobre na sen? 3 domowe sposoby.

Spędzamy około jednej trzeciej naszego życia śpiąc. Oto nasze wskazówki na dobry sen.

#1 naturalne sposoby na sen: Odżywianie.

Śniadanie jak król, obiad jak książę i kolacja jak żebrak. Nigdy nie słyszałeś tego powiedzenia? Często lekceważony, jest jednak najprawdziwszy: lekka kolacja jest synonimem głębokiego snu! W rzeczywistości duży posiłek przyjmowany przed pójściem spać mobilizuje układ pokarmowy, który podczas liczenia owiec prowadzi niekończącą się walkę o strawienie właśnie spożytego steku i frytek. Najlepiej więc jeść lekko, skupiać się na błonniku i białku, ograniczając jednocześnie ilość słodyczy i potraw o dużej zawartości tłuszczów nasyconych. Więc pamiętaj, zachowaj ostatni kawałek ciasta bezowego na jutro!

sposoby na zdrowy sen

#2 sposób na dobry sen: Pozycja.

Jak zapewne zauważyłeś, chrapiący często śpią na plecach. I to nie jest przypadek: ta pozycja nie jest właściwie zalecana do spania. Po pierwsze dlatego, że sprzyja chrapaniu – rozluźnione mięśnie w jamie nosowej utrudniają oddychanie – a po drugie dlatego, że powoduje napięcie na kręgosłupie. Dlatego też, jeśli twoja naturalna pozycja to spanie na plecach, zaleca się umieszczenie poduszek pod kolanami, aby wyrównać głowę, miednicę i stopy. Preferowana pozycja jest po Twojej stronie: ogranicza ryzyko chrapania (pozwalając sąsiadowi dobrze się wyspać), jednocześnie odciążając kręgosłup i wspomagając trawienie. Mówimy ci w kółko: próbowanie tego stanowiska to przyjmowanie go!

co jest dobre na sen domowe sposoby

#3 sposoby na zdrowy sen: Oddychanie.

I tak, bez żartów, oddychanie rzeczywiście odgrywa ważną rolę w jakości snu. Jeśli oddychasz przez usta, z pewnością zauważyłeś te kilka niedogodności, które zakłócają twój sen: suche usta, które zmuszają cię do wstania w środku nocy, aby dostać szklankę wody, usta pełne chrapania, a w najgorszym przypadku, zapalenie błon śluzowych. Nie posuwając się tak daleko, ideałem pozostaje oddychanie przez nos, po prostu dlatego, że powietrze wdychane przez nos jest najpierw doprowadzane do temperatury ciała przed wejściem do dróg oddechowych, co ułatwia zasypianie. Jeśli nie wiesz, jak zacząć oddychać przez nos, istnieją takie urządzenia, jak ustniki i rozszerzacze do nosa, które pomagają poprawić oddychanie przez nos.

naturalne sposoby na sen

Jak widać, sen zyskuje się na wiele różnych sposobów, czy to przez postawę, jedzenie czy oddychanie: dobre nawyki są koniecznością! W przypadku wystąpienia ostrych zaburzeń snu zaleca się jednak poinformować o tym lekarza lub farmaceutę, który skieruje Cię do odpowiedniej metody. Podobnie, jeśli chrapanie zakłóca sen, można wykonać test chrapania, aby zidentyfikować przyczyny i możliwe środki zaradcze dla chrapania.